Pages

Solat Time

Friday, March 16, 2007

Serba-sedikit info tentang perjumpaan semalam

Assalamualaikum!!

Terima kasih yang tidak terhingga buat teman-teman yang sudi untuk masuk dan bagi komen. Ni yang buat aku lebih bersemangat nak update selalu.

Ok, ni just nak bagitau je la... Blog ni disediakan untuk kita berkongsi maklumat terkini, luahkan perasaan yang terbuku (whatever topic) dan 'place for brainstorming'. Nak iklan perniagaan pun boleh, nak jemput kenduri pun boleh... eh.. bak kate makcik senah tepi rumah tok ketua kampung aku.. tempat bersantai. So, aku akan cuba untuk kekalkan konsep santai secara pintar. Yo.. yo.. on je bunyinye. Santai bukan merapu.. Santai yang penuh makna dan berhemah.. heheheh.

Berbalik kepada topik asal kita. Antara yang hadir dalam perjumpaan yang bermula dari pukul 10 malam hingga 3.15 pagi tadi, bertempat di Restoran Shareezma, Sri Gombak ialah: Max Bob, Jamil, Yusrin, Anuar el-Syazalli, Karim Rahmat and family, Al-Ustaz Haji AKHI Amali Al-Hafiz (from McLeod clan) dan aku. Perihal Madrasah Idrisiah akan menganjurkan Sambutan Ulangtahun yang ke-85 secara 'big scale' pada 6-8hb April 2007 yang bertempat di Stadium Indera Mulia, Ipoh.

Idea ni datang daripada 3-4 orang tenga pengajar Idrisiah sendiri. Tujuan: untuk 'generate fund' dan buka mata para pembesar negeri bahawa Idrisiah bukan sekadar sekolah agama rakyat yang 'biasa'. Ni lebih kepada promosi sekolah Idrisiah tu sendiri.

Antara yang terlibat dalam menjayakan program tu nanti ialah: Kerajaan Negeri Perak (MB sendiri akan turun), Majlis Belia Negara, Yapiem (rasa aku la) dan dua tiga badan yang terlibat secara langsung.

Di antara tentatif programnya ialah: 1. Bicara tokoh (Tan Sri Syed Mokhtar dan Sdr. Saiful Yusrin). 2. Konsert oleh kumpulan nasyid Unic dan Mirwana (kalau tak salah). 3. Karnival prospek dan kerjaya. 4. Gerai pameran luar dan dalam stadium. 5. Ada lagi... tapi aku lupa bawak kertas tentatif program mai opis. Muahahahaha!!!

Pada aku punya personal opinion, aku suka bila sekolah adakan program besar macam ni. Tak kira kecik atau besar sesuatu program. Baru la kita nampak bahawa bukan kita sahaja yang punya 'sentimental value' dengan sekolah. Masih ada di luar sana yang menghargai kenangan dan pengalaman hidup semasa di Idrisiah. Cumanya, tidak berada dalam satu majlis dan tempat yang sama.

Maka, aku mengajak kawan-kawan semua, jom kita pakat-pakat pi untuk bagi semangat dan memeriahkan lagi majlis tu nanti.

Aku sebenarnya bangga dan terharu dengan semangat kawan-kawan Idrisiah yang sentiasa ambil peduli sesama sendiri. Dah banyak sekolah aku keluar-masuk, tapi Idrisiah tetap istimewa sebab kawan-kawan yang aku kenai walaupun hanya untuk 3 tahun masih kuat ikatan persahabatan. Terus terang aku katakan; aku doakan semoga kita semua disatukan hati, dilimpahkan rahmat, dikekalkan nikmat iman dan diberikan kekayaan yang melimpah-ruah di dunia dan di akhirat kelak oleh Allah s.w.t.

Marilah kita sama-sama menjaga ikatan ni supaya dikuatkan dan diperkukuhkan lagi tali persaudaraan yang sedia tertaut.

p/s: buat Amali al-Haj: thanks for your short reminder (tazkirah). It means a lot to all of us. May Allah bless us always.

5 comments:

Anonymous said...

Apa kata Tuan moderator kalu kita turun bujang pada ari ahad tersebut utk memeriahkan suasana? Seperti biasa kita "CAR POOL"

MAT ZENI

marn said...

wo ho.. berita buat sesiapa yang suka nak 'car pool'. i'm available for the sake of the program. sapa-sapa yang nak tng-tong pi sana car pool, aku nak join. aku dah ajak anak bini aku, tapi ye la kan.. memandangkan anak aku yang 2nd tu keck lagi.. bini aku tak mau nak pi la..
oleh yang demikian, aku available untuk car pool.

Unknown said...

walaupun dah terlambat sikit tapi aku rasa kita patut bterima kasih pada saudara jamnul@m.kayveas atas inisiatif dia bukak blog ni untuk kawan2.

so kawan2 yg nak sgt guna internet utk usaha mgumpul kembali xstudent idrisiah jgn sia2 kan usaha murni sdara jamnul kita ni.

JAMIL - 019 270 1677

Unknown said...

mad,cuba mika call asri,izanee,faisal reza & zaki siam kot2 dema nak pg karnival kat ipoh.blh kita pg 2 biji keta.

Anonymous said...

aku cadangkan kita turun hari sabtu lah... so ahah tu bleh la berehat sket... ptg ni aku kal bebudaks tuh..

Mat Zeni