Solat Time

Thursday, April 25, 2013

PR atau BN

Assalamualaikum..

Pahabaq semua? Sekarang dah masuk gear 3 untuk kempen pilihanraya kali ke13. Dan pendapat peribadi aku, PRU13 ini kalilah yang paling sengit.

Jadi, apa pilihan tuan/puan?


@


Tuesday, April 2, 2013

Sejak bila pulak dah?

Assalamualaikum..

Pekabo semua? Aku macam biasa. Kadangkala semput datang menyerang. Almaklumlah baru-baru ni dek kerana tak tahan dengan kerenah anak-anak daraku yang teringin sangat nak membela kucing, maka aku pun ambillah tiga anak kucing beserta ibunya sekali menjadi sebahagian keluarga sederhana kami.

Memang seronok tengok keletah anak2 aku yang tak jemu-jemu bermain engan binatang peliharaan. Janji mereka tinggal janji. Kononnya nak tolong buat taik kucing. Belakang... aku jugak yangkena buang taik kucing2 tu. Ceh..! Tapi takpala.. Demi melihat riak muka anak2 yang gembira, aku jugaklah jadi pencacai pencuci najis.

Sebut pasal janji dan najis, terlihat aku keratan akhbar yang ntah bila tarikhnya. Malas aku nak masuk dalam arkib. Cumanya, soalan aku ialah sejak bila Kimma ni jadi komponen parti BN? Depa ni nak berniagakah atau nak berpolitik?


Bukanlah tak boleh berniaga dan berpolitik dalam masa yang sama, cumanya pada pandangan aku depa dah salah pilih 'partner'. So, memandangkan aku memegang pendapat yang mengatakan puak islam dalam BN yakni 'UMNO' adlaah mereka yang munafik, maka tak salah untuk aku memboikot restoran yang berada di bawah kendalian ataupun bawah naungan Kimma. 

Buat kawan-kawan, aku tak paksa hangpa nak turut atau tidak, cuma ni sekadar pandangan peribadi aku. 

Wallahu A'alam..

Monday, April 1, 2013

Dalam minda rakyat Amerika

Assalamualaikum..

Apa habaq semua? Blog hantu memang macam ni.. tak commit dengan kerja, macam ni la hasilnya. Oleh yang demikian itu, tolong jangan contohi gerak kerja yang aku buat. Muahahahaha..!!


Ni peta mengikut pemikiran rata-rata rakyat amerika yang kononnya terbuka dan celik IT. Jangan terkejut kalau inilah peta dalam kepala otak depa.

Kalau tidak mahu jumud, kena banyak membaca dan bertanya pada yang ahli. Supaya kita terus relevan dengan keadaan sekeliling kita. Keep in touch!!!