Solat Time

Wednesday, September 12, 2012

Ghaya dan Penyakit

Assalamualaikum..!

Pahabaq semua? Aku doakan semoga semuanya sihat selalu. Dah lama tak menulis. Abih hilang skil mengayat aku.

Walau apapun, Selamat meraikan Syawal.. Jangan dok pulun sangat makan di rumah terbuka. Kang sakit. La ni dah banyak orang dok beratoq di hospital kerajaan dan swasta. Tak cukup dengan hospital, klinik pun penuh gara2 dok makan macam-macam. Bulan Ramadhan, nak jumpa pesakit pun susah.

Tu la kita ni.. Dah tau posa tu baguih, tapi liat nak buat posa 6 Syawal sama sunat Isnin/Khamis. Patutnya kita ni kena melazimkan diri dengan posa sunat. Bru la tubuh badan tu sihat.

Jadi, bersempena Syawal yang bebaki tak berapa hari ni, tak dak rasa ka nak buat perjumpaan Syawal tahun nih? Saja la tana kot2 ada yang berkongsi perasaan yang sama.

Selamat menjamu selera dan berhati-hati semasa menjamah juadah.