Solat Time

Thursday, January 8, 2009

Palestin: Bukti negara umat Islam pengecut

Assalamualaikum..

Buat kalian, marilah kita sama-sama berdoa agar saudara-saudara kita di Semenanjung Gaza khususnya dan seluruh umat Islam di dunia amnya mendapat perlindungan dari Allah Rabbul Jalil. 

peta Semenanjung Gaza

Saban hari rakyat Palestin ditindas dan yang terbaru serangan regim syaitan Yahudi ke atas Gaza yang mengorbankan ratusan nyawa. Syahid dan syurgalah buat mereka yang terkorban. Moga Allah SWT membantu umat Islam. Celakalah kamu wahai yahudi! Tetapi lebih celaka kita umat Islam yang tidak berbuat apa-apa.

gambar ehsan
Bayangkan sekiranya ini anak-anak kita. Apa perasaan kita?

Apa tugasan kita untuk membantu mereka di Palestin? Mensabotaj ekonomi kapitalis barat melalui boikot. Ya! boikot adalah salah satunya. Walaupun ada di antara kita yang tidak bersetuju dengan cara ini, aku masih berpegang pada prinsip: 'Tak boleh banyak, sikit pun jadilah'. Cuba lihat kesan ekonomi negara Denmark, hasil menunjukkan bahawa kesan pemboikotan barangan keluaran negara tersebut, mereka telah kerugian hampir 4 billion dolar untuk tahun ini sahaja. Untuk info barangan yang perlu diboikot (kalau boleh, jangan beli langsung barangan ni sampai bila-bila), sila masuk website PPIM (Persatuan Pengguna Islam Malaysia). 

Realitinya, negera-negara Arab dan umat Islam seantero dunia hanya kaku lesu melihat nyawa-nyawa yang tercabut di bumi Palestin. Sudah jadi pengecut! Baik Wahhabi, Sunni, Syiah mahupun Hadhari, semuanya LAMBAT dan LEMBAB mengutuk dan mengambil sebarang tindakan ke atas penjajahan era moden. Mungkin kerana takutkan Amerika melebihi takutkan Allah yang menyebabkan kita berkeadaan seperti sekarang.

Apa-apa pun, doa daripada sahabat semua biarlah berterusan dan fikirkanlah apa jua cara untuk membantu saudara-audara kita yang ditimpa musibah perang di luar sana.


16 comments:

marn said...

banyakkan baca qunut nazilah. biaq Allah Taala kasi gegaq siit pala lotot yahudi-yahudi tu.

Marn said...

o.. aku baru baca emel dari sdr mart jeni tentang list barangan yang perlu diboikot:
1. Arsenal FC (kelab bolasepak Arsenal, sapa sokong kelab ni memang boleh jadi goyem yahudi la).
2. Danone
3. Coca-cola
4. Pepsi (Pay Every Penny Save Israel)
5. Johnson&Johnson
6. AOL
7. Estee Lauder
8. De Beers
9. Mark&Spencer
10. Disney
11. IBM
12. L'oreal
13. Nestle
14. Starbuck Coffee
15. Kimberly-Clark
16. Sara Lee
17. McDonald
18. KFC / Pizza Hut
19. A&W
20. Burger King
21. Office Depot / Home Depot
22. Tesco
23. Sainsbury
24. Timberland
25. Nokia
26. Jangan pi tengok wayang crita Hollywood.
27.Citibank
28. Lewis Trust Group
29. the Limited Inc
30.Apax Partners & Co. Ltd
31. Delta Galil
32. News Corporation
33. Revlon
34. Sara Lee
35. Donna Karan New York (DKNY)
35. Intel ( ni susah sket sebab byk PC yg pakai ni). Jangan beli komputer baru buat masa sekarang!
36. berenti merokok, nak isap jugak, isap kretek indonesia, takpun rokok gulung.

lain-lain jenama yang tak tulih di sini, sila tolong tambah kalau ada.

Bani Hashim said...

Ya Allah lenyapkanlah Israel dari muka bumi ini. Hancurkan tentera Israel sebagaimana tertimpanya tentera bergajah Abrahah yang dimusnahkan oleh batu2 lontaran burung Ababil, Ya allah aku bermohon kepadamu sempena hari Jumaat yg mulia ini bantulah kami, Tiada daya dan upaya kami melainkan dengan ke-izinan Mu.. Aminnn ALLAHUAKBAR!!!!

Abu Husni said...

Ya Allah!
Bantulah saudara kami yang berada di Gaza. Berilah kekuatan jasmani dan rohani serta semangat untuk melawan musuh-musuh Mu Ya Allah.

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim,
Engkau hancur leburkanlah Yahudi laknat itu serta konco-konconya yang bertindak kejam ke atas saudara-saudara kami.

Ya Allah, Ya Qahhar, Ya Jabbar,
Engkaulah tempat kami mengadu kerana Engkaulah yang maha perkasa membuatkan musuh-musuhMu gentar. Hantarkanlah kepada kami JUNDULLAH supaya mereka rasa gerun dengan kekuatan yang ada pada saudara kami.

Ya Allah,
Selamatkankah Baitul Muqaddis yang menjadi tempat ibadah hamba-hamba yang tunduk kepada Mu.

Amin Ya Rabba al-'Alamin.

Abu Husni said...

Ya Allah!
Bantulah saudara kami yang berada di Gaza. Berilah kekuatan jasmani dan rohani serta semangat untuk melawan musuh-musuh Mu Ya Allah.

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim,
Engkau hancur leburkanlah Yahudi laknat itu serta konco-konconya yang bertindak kejam ke atas saudara-saudara kami.

Ya Allah, Ya Qahhar, Ya Jabbar,
Engkaulah tempat kami mengadu kerana Engkaulah yang maha perkasa membuatkan musuh-musuhMu gentar. Hantarkanlah kepada kami JUNDULLAH supaya mereka rasa gerun dengan kekuatan yang ada pada saudara kami.

Ya Allah,
Selamatkankah Baitul Muqaddis yang menjadi tempat ibadah hamba-hamba yang tunduk kepada Mu.

Amin Ya Rabba al-'Alamin.

abu_ateif said...

moga allah makbulkan doa sahabat2 kita....
tapi jgn doa jer meletop...rokok amerika ada kat dalam poket...tak jadi yob.

abu_ateif said...

kita kena kuat keazaman n semangat boikot barangan amerika n yahudi ni...biasanya kita lupa ttg boikot ni bila tak berlaku apa2...sepatutnya mende ni biar berterusan...tak matinyer yob kalau tak makan kfc...la ni dah ada RFC hpa...tapi tak banyak lagi...geng2 kat bandar2 la ni tak leh duduk klu tak masuk starbuck....udah la harga mahal nak mampos siap bagi saham kat israel lagi...semunya dah ada orang islam buat...sama2 la kita berubah demi survival ummah.

Marn said...

Jom berubah kerana Allah SWT dan demi Islam. Kat mana nak bagi derma beb? aku ada la sikit nak bagi, tak banyak pun. Pasai rokok ni, memang dah lama hajatnya nak berenti. tak bagus pun. tapi tula, aku jua manusia yang serba dhoief. lemah imam beb bila time rindu kat candu.

Aku cuba kurangkan membeli from time to time.

Bear bub said...

utk pengetahuan abu atief kami kt sini tak lepak dah kat kfc ke mcd ker.. kami skang pot kt kedai arab.. rawsha.. makanan kamben dia masyallah.. bila hang nak mai terai...

abu najwa said...

aduhi! mart, hang buat aku teringat kat madghud kamben la. adoi la!! adoi la!!

lamb martdruud said...

jom kita memerut madghud kat rawsha jommm... abg ez pon dh sebok tanya.... mai la.. bleh la kita kempen kat towkey tu jgn juai coke dgn pepsi yg menjadi kegilaan arabiuuun kat sana

abu_ateif said...

wehhh tang mana rawsha tu....lama dah aku tak pekena nasi arab ni...nanti bila senang kita gathering kat mat'am arab pulak kot.

sama2 la kita tahan nafsu nak boikot produk yahudi ni...tak mati pun kalau tak makan ayam kfc...semalam aku p usha tesco ipoh ramai gak lagi orang p mentahkedhaghah kat kfc tu...kita tak mampu sumbang apa2 sekurang2nya kita simpati ngan sedara kita di gaza ngan kita boikot produk2 yahudi keparat ni.

marn said...

Biasa la tu abu atief oi. Tak kena kat btg idung sendiri, depa tak rasa. Tu yang dok pulun makan kfc ngan membeli di tesco.

Kalau kena kat anak sendiri yang mati kena tembak baru la depa terhegeh2 melolong sana-sini. Memang buta hati sungguh la sapa yang degil nih.

Aku dok beli gak rokok amerika. Buta hati sungguh aku ni.

mat zeni said...

Ha'ah yg hang pi bli kat TESCO tu apa crite abu atief oiii.... aku dah ckp dgn anak bini aku taon ni mo prosperity burger, nehei, no, la'... next year tgk dulu cammaner.. x nak ler hot2 ciken shit...

abu atief kalu rajin masuk la ke www.al-rawsha.com kami slalu dok belasah Lamb Madghut, shih tawook, hummus with lamb dan mcm2 lagilah.. pekena teh arab dgn daun pudina perghhh lazizun awie wings la.. nak pi sini syarat dia satu saja jgn dok mkn mlm dulu tak kira la romah mertua ka rumah sendiri ka.. asbabun ni mmg utk yg hard core punya balun.. hahahah

marn said...

bila kenangkan darah anak kecil di gaza mengalir hiba, madhgud hilang enaknya.

abu_ateif said...

pungggahhhhHHHH...macamana aku leh tak perasan tesco tersenarai dalam benda yang kita kena boikot...aku ingatkan kfc jer muahahhaa...patut la mamat yang p kfc tu usha semacam jer aku shoping kat tesco...dia pun heran tgk aku cam aku heran tgk dia boleh shoping lagi wpun orang satu dunia boikot...patut aku rasa sejuk jer masok tesco itu hari pasal ada bende yang tak kena...tobat lepas ni aku tak p dah.

wehhh kengkawan...kenduri izani kat sg petani hampa nak p ka...kita konvoi paaaa...syok gak..aku pun tak pernah menjejakkan kaki d sg petani..kenduri kat sayong aku tak bisa nak pergi pasal ada urusan yang tak boleh nak elak.