Pages

Solat Time

Thursday, August 4, 2011

Cadangan tarikh Iftor

Assalamualaikum..

Pe kabo yob-yob dan senah-senah semua? Ade yang dah terkolap puase ke? Kalau masih maintain seratus-peratus rekod tuh, kena la maintain sampey abih Ramadhan ye.. 


Ok. Memendekkan cerite, al-maklumlah pose-pose ni, mate pun cepat kelabu nak membace tulisan yang panjang lebor mase berpose nih. Teman teruih strettudepoin je. Sekarang ada 2 cadangan tarikh untuk Iftor Jama'ei kite. Satu cadangan datang daripada al-Fadhil Ustaz Ahmad Fariz aka Abu Husnie pada 14hb Ogos bersamaan hari Ahad. Manakala satu cadangan lagi, datangnya daripada tuan tanah; Sohibul Bayt, al-Fadhil Ustaz Ahmad Zaki aka Abu Atief pada 20hb Ogos bersamaan hari Sabtu.

Teman tak kisah. Dua-dua tarikh tu ada fengshui (walaupun teman tak percaye pada fengshui). Terpulang jumhur sahabat semua untuk menentukan tarikh itew yang dirasakan seswai, how...! 

Tu satu. Satu lagi berkenaan venue atau dalam bahasa tempatannya; tempat. Tak putuih lagi. Ada dua offer yang menariks terhebat da bomb di abad ini. Satu, bertempat di rumah Abu Atief yang tak berjauhan dengan bandar Ipoh itew, bersebelahan pulok dengan susur keluo Jelapang nan permai itew. Manakala satu lagi offer yang hebat sama level dengan kehebatan Ultraman Gaia; di rumah banglow beso terbentang abg Borg yang terletak di kaki bukit yang permai itew di Lekir (ni aku tembak je, tapi rasanya hampir tepat). 

Oleh yang demikian itew, moleklah kiranya kita memutuskan sama ada mana tarikh keramat dan tempat bertuah untuk kita laksanakan misi yang penuh barakah dan maghfirah dari Rabbul Jalil, insyaAllah, how...

Jangan le lelame sangat. Kang keterujaan itu beransur suam, abih sirna segala kesiagaan. Ayuh!! Bersama menentang kerajaan zalim yang sedang berpetualang di tanahair tercinta. Takbir!!!

5 comments:

marn said...

Ha.. silalah mengundi.

Cadangan tarikh seperti berikut:
1. Abu Husnie: 14hb Ogos (Ahad)
2. Abu Atief: 20hb Ogos (Sabtu)

Cadangan tempat:
1. Rumah Abu Atief: Jelapang, Ipoh
2. Banglo Borg: Lekir, Sitiawan

So, cepat kawan-kawan semua mengundi. Sementara PATI yang baru dapat status PR (IC merah) belum sempat dapat IC warganegara warna biru dalam tempoh 3 jam (hebat sungguh JPN kita), turut sama mengundi.

Anonymous said...

aku setuju tarikh 20 ogos dan tmpt rmh abu atief,rmh borg plk kita buat lps raya,bkn ape blh bwk anak bini skli dgn alasan pegi beraya,dok gitiew

Anonymous said...

Aku sokong umah abu atief . Tarikh mana-manapun boleh , janji ada la orang nyer . Jangan tarikh aje konfem tetamunya .. hampeh .

Sebab2 pemilihan :
(i) anak aku selalu dok sebut nak main dgn anak-anak abu atief( yang pompuan tu boleh buat menantu kot he he he )
(ii) senang nak pi ... abis iftor jamaie boleh trus shopingggggg ( window shoping jer ) nak beli kena tggu RosNaj ( Rosmah Najib ) umum kot-kot ada pemberian WANG EHSAN sempena raya ni .
(iii) Kengkawan dari ceruk mana pun udah tau rumah abu atief ni . So, tak sesat la .
(iv) Cadangan kengkawan yang lain supaya Rumah Bro Gbok direservekan utk open house raya . Peristiwa Perkumpulan Komuniti 87 ke-2 kita utk thn 2011.
(v) tgh pikio ... nati aku tulis lain.

Adios .
mEO SPEki

marn said...

Hurm... ehem.. ehem...

Lagi? Lagi? Aik! Takkan ngajak makan pun ade yang tersipot-sipot malew gitew.. how....

Ce bentangkan idea bernas.. takkan nak ngetuk jari di papan aksara tu susah bebeno...

Takpe, setakat nganto komen dalam blog ni, takdenye kena ISA aih..! Paling koman pun, nama masuk buku golongan berwarna kelabu je. Abih kuat pun, deme hanto masuk ke pendalaman. Dapat le elaun ubat nyamuk, tambah pulak pendapatan bulanan. Kan ke untung, tak gitew? How...!

Ahmad Zaki @ abuateif said...

man...ayat hang dah macam ayat pn seri hajjah syereen jer hahhaa...

aku setuju jer mana2 pong tapi lebih setuju buat kat umah aku n tarikh 20 ogos tu hehehe...

gambo kambin tu kena tarik balik man...meleleh ayo lio aku nengoknyer