Pages

Solat Time

Sunday, August 7, 2011

Muktamad sudah!

Assalamualaikum..

Setelah menjalankan pengundian tempat dan masa untuk Iftor Jama'ei, maka telah bersepakat dan memuktamadkan keputusan seperti berikut:

  • Tarikh: 14hb Ogos 2011M bersamaan 14 Ramadhan 1432H.
  • Masa: Ikut waktu berbuka di Ipoh la.. Nama pun iftor.
  • Tempat: Rumah al-Fadhil Ustaz Ahmad Zaki aka Abu Atief, Jelapang, Ipoh.
  • Tema: Country side yang patuh shariah dan pot luck.
Pohon untuk sedara/sedari sekalian untuk waq-waq dan sebarkan melalui SMS, telegram, burung merpati atau dalam apa jua bentuk alat dan cara komunikasi kepada sahabat-sahabat yang tidak berkesempatan mengunjungi blog dan Facebook kita perihal majlis ini. 

Marilah kita sama-sama mencari peluang dan ruang untuk merapatkan lagi hubungan sesama kita yang telah sekian lama bertaut. Insyaallah, kami yang dari Kuala Lumpur dan seantero pelusuk tanahair akan cuba seboleh mungkin untuk hadir ke majlis tersebut.

Diharap dengan keputusan yang telah disepakati ini akan dapat membantu saudara sekalian untuk melapangkan diri dan menghadiri serta memeriahkan lagi malam tersebut. Semoga dengan kehadiran kita semua di dalam majlis tersebut, diberkati Allah Azza wa Jalla.

24 comments:

Ahmad Zaki @ abuateif said...

alhamdulillah kami sekeluarga bersyukur kerana teratak usang kami dipilih sekali lagi sebagai venue utk iftor jama'i geng komunity kita pada tahun ni...tanpa bidaan dan rasuah itu yg penting...hahah

utk iftar kali ni aku nak buat briyani kambin...nasi putih pun ada utk kengkawan yg nak bawak jelawat masak lemak cili api...insyallah semoga iftar kali ni mencatat sejarah moden negara malaysia sebelum kejatuhan kerajaan kuku besi Bn pada pru ke 13 nnti

Man Laksa said...

Gumana yang lain? Abg Borg mana? Takkan senyap ja..?

Ahmad Zaki @ abuateif said...

apakah abang borg merajuk kerana banglo mewahnya x dipilih sbg venue iftor jamaa'i pada tahun ni?sama2 kita nantikan pendedahan berani abang borg dlm komen beliau akan datang...

Kengkawan yg nak mai awai bwk family boleh buat tempahan bilik dr sekarang...klu nak homestay aku boleh tolong bookingkan..belakang umah aku jer...klu berdehem lps kencing tu mmg dengo ke umah aku...hotel bajet pun kt meru raya...aku kenai toke dia leh dpt diskaun..

Utk yg nak beli mercun utk anak2 bole dptkan mercun pd hr tersebut...aku dah helo toke mercun dr bgn sarai...mmg jenis mercun yg x dak d pasaran dia jual hahaha

Abe Bub said...

Tahun lepas punya ikan bilis yg hang lupa nk deliver kat aku tu ader lagi tak Borg?

Man Laksa said...

Aku punya order baru.. besh gah tuh

Are Bear Bub said...

pekena dgn bubor lambok mana2 masjid TERBAEKK

Anonymous said...

aku bab bunga api ngan mercun tu ... best giler . Boleh ler test kat depan umah Abu Atief tu .
Mercun Jenis pemedih mata dari Israel tu ada jugak ke ? aku nak tiga ... kira timbang kilo .

Speki

Ahmad Zaki @ abuateif said...

hahaha...bwk duit lebih ckit leh beli mercun tolong toke mercun nak beli baju raya...

pemedih mata yg israel punya ada polis malaysia ja...israel pun tak pakai...smlm aku tgk kat tv elok ja rakyat israel buat demonstrasi tak dak sekoq polis pun kacau...

so far ramai kengkawan yg kat ipoh dah menyatakan persetujuan utk mai iftor jama'i kita kali ni,,,perghhh mmg tak sabo,,,

sohibus samahah din adam cuba calling2 kengkawan yang dah lama kita tak jumpa,,,klu ada rezki leh la kita kengkawan lama kita tu...

Man Spana said...

C4 ada tak? Dah alang2 saban taon dok main mercun ala2 klcc, nk plak rasanya tangan ni cucoh C4 plak.

Nak best lagi, siap ada serbuk phosporus. Lagi manthoob.

Smalam aku tgk tv, asainya nak layan ben10, terkalih chenel, tertengok berita meloya dok cover pasai rusuhan di London. Asalnya aku ingatkan footage demo Bersih, skali bukan. Kt London rupanya.

Aku rasa kalu poleh sama Fru kita anto sana kasi handle rusuhan, baru kena. Selama ni depa sini dok tibai org x melawan, rasa kuat la. Asyik latihan hentak org ja. Ce bagi kerajaan idea mintak anto poleh kita handle situasi sana. Baru kellas gitew.

Abe Bub butler said...

phosporus dgn c4 ka man kewl giteww... hahahahaha sapa dia gerangan sahabat yg bakal buat penampilan sulung pd malam tu abu atief oii..

Man Lalalalala said...

Ada cameo tak? Paling takpun, muka2 regular kena la ada. Tak pernah jemu beb... How....

abuhusnie said...

Alhamdulillah, akhirnya segala kerunsingan telah pun diatasi dengan penetapan tarikh dan venue untuk Iftor Jamaei 1432 hijrah.

Tahniah kepada GHUBIN kerana berusaha keras untuk menjayakan proram tahunan ini semoga usaha hang mendapat ganjaran yang baik di sisiNya.

Tahniah juga untuk Abuatief kerana sekali lagi rumah hang terpilih sebagai venue untuk iftor semoga Allah swt murahkan rezeki hang sekeluarga.

Untuk Abang Borg insya Allah Tuan Presiden akan usahakan untuk program Mesra Aidilfitri di 'Banglow Mewahnya'....

Datanglah beramai2 pada 14/8 ni kerana inilah iftor yang bersejarah kerana selepas ini Rejim Zalim UMNGOK dan Be END akan tumbang selepas PRU 13 nanti...

Insya Allah Sahibus Samahah Ustaz Kamaruddin Adam akan bersama kita pada malam tersebut untuk sama2 bermunajat untuk menjatuhkan kerajaan zalim....

Allahu akbar!!!

Ahmad Zaki @ abuateif said...

aku dah mula gusar bila sahabat qaribku bro gbox x muncul2 sejak kemunculannya minggu lepas...apakah bro gbox boikot majlis iftor ni atau di sana terdapat alasan2 yang dirasakan kukuh utk tidak hadir majlis gilang gemilang ni...takkan adik kawen bulan posa kot?

mat...banyak gak muka2 baru akan muncul malam iftor nanti tapi aku tak berani nak komfomkan lagi sapa yg akan muncul...apa kata kita biarkan ia sebagai satu suprise utk sama2 kita terkejut dan sama2 bergembira pada hari yg dijanjikan...

tiba2 aku teringat kt nama wan emril nizar b wan embong...kemana mamat tu sekarang ni...apakah dia akan muncul 14 hb ni?desas desus mengatakan wan emril dan sepupunya faizal akan buat comeback setelah lama menyepi...sama2 kita tungguUUUUU

marn said...

Segala puji hanya bagi Allah, tuhan semesta alam. Hancur! Hancur! Hancur Toghut!

Malam tu nanti sapa kapten terawih? Ramai yang berkaliber nih.. al-Fadhil Fakhrul Zaman ada bunyi nak datang ke tak? Diye tu regular... Geng lapeh toa pun ajak le skali. Biyo kasi senget ghomah lot tepi tuh. Tak cukup, khemah sama kenopi tuan rumah sanggup demi silaturrahim.

Jangan tak ajak samsul shuib.. dia kalo takde, kurang meriah majelih tu nanti. Hisan tu pun skali. boleh buat derma kilat kalo kome nak. teruih bagi kat diye.. takde dah melalui amil berbagai... kompem direct kepada golongan sasaran.

marn said...

Tapi ye la.. abg Brog menyepi sekian lama nih. Muskil jugak aku dalam kepala batu jemala nih. Adakah kerna susah nak dapat coverage? ataupun kerna merawat hati nan terluka dek kerna hajat nak buat berbuka di astana idamannya tak kesampaian? Takkan kot? abg Borg tidak sesensetip itew..! How...

Aku lebih suka mengambil jalan selamat. Rasanya besar kemungkinan, nun jauh di satu sudut dunia, abg Borg sedang gelak ketawa bersenda-loka bersama pengiring2nya di astana idaman tanpa ada koneksyen internet.

borg said...

Salam bro,
sori la sbb lmbt skt bg respon,bkn ape kepala aku ni tgh penin mcmane nk mencari helah supaya dpt hadir pd hari tu,mulanya dh cantek dh sbb aku anggap tarikh 20hb tu dh kira kompom dh,tp bila kluar tarikh muktamad maka aku pun jem,pasainya pada tarikh tu merupakan tarikh aku buat moreh kt surau(Abu atief mesti pancung punya).
pasai merajuk tu jgn le kome risau,dh nk tua-tua ni klu nk merajuk geli geleman aku nengonya.
bg aku yg penting majlis jalan.

Anonymous said...

Sila undi ....
sape yang datang dan sape yang tak datang .

setakat ni Insya Allah , aku satu family konfem datang ... najib udah bagi bonus ( gadai berlian kot )... boleh ler bershoping sblm tu ( TQ najib coz bg bonus ... tp , duit tu aku jugak yang punya tiap-tiap tahun bayaq cukai cisssssssss )

Adios



ada acara bakor membakor ke malam tu ? atau kita bakor aje ape yang ada

marn said...

Bako mebako? Membace komen mike Meo oi, meleleh ayo liyo teman.

Taktau le kot2 udah ramey yang dapat bonus kerane Mak Tiri mengkome si Macik Mah Mancho, ade yang murah hati nak sponser bako-membako. tukang bako ade.. si Yusrin. Kalau takde, Jamil pun boeh jadi kuli batak mengkome. Abg Mart, tukang nyimpan lauk (dalam perut), senang nak membasuh katenye..

Haish.. teman ghase, elok le mengkome yang dudok berdekatan cari kamben, ayam lembu ape patut untuk sesi bako. Kami dari KL ni, tukang meriahkan majelih. Muahahahahahahahaha..!

Mart said...

Huishh meriah aihhh, setelah sekian lama menyepi blog ini kembali meriah.. Alhamdulillah.. symsul Shuib teman dh tepon.. dun wori...

Ahmad Zaki @ abuateif said...

perghhhh...tiba2 ada moreh kat surau pulak abang borg...sejak bila ada surau kat taman ko tu hehehe...bagi tau la kat tok siak surau tu hidang jer teh tarik n cuco bawang...kata jer miker ader kenduri kat ipoh....sedara belah isteri bertunang...macam tak biasa.

ader bako membako ker...aku cadang nak buat nasi + kurma kambing jer....kalau saper berniat nak bako aku don wori boleh sediakan tapak utk proses pembakaran...kambing mentah sapa nak bawak...aku bukan apaa takut tak muat perut nanti...rugi ler pulak...

adussss tak sabo rasanyer mengkomer...imam kita bagi ss din adam la bakal mufti perak tak lama lagi...leftenan komander rizal jadi bilal teraweh...mmg dia mintak jawatan tu..

Anonymous said...

aku tgh mencari stok ikan jelawat sungai utk buat gulai tempoyak tu ..
Yang di market tu ... aku telek n belek udah lama bebenor . Bijik mata tak de . sisik tertanngel . Insang pun pudor . kalau tak jumpa juga , kena cari kat bazar ramadhan ler .. ala lauk pauk n kuih tunjuk - unjuk .
Kang ada yang kena marah ngan tuan rumah lakkkk .

Adios .

Abe Bub said...

kami dr KL ni tak tau nk bwk aper.. bak kata akhi Yusrin takut abih ditengah jalan jer almaklumlah musafir kahkahkahkah...

marn said...

Yob Meo,

Stok Ikan Jelawat try tny tgk la sama ahki Dollah Gerik nuh.. dia kan ke tokan beso ikan aye tawo. Mung nok ikang gapo, mung witahu ke diye. Lagi cepat lagi baguh. Senang diye kerahkan orang asal tolong cari ke mung.

Ahmad Zaki @ abuateif said...

pagi tadi aku dikejutkan dengan panggilan tipon dari seorang pesakit kencin manis...hisan nama dia...perghhh mmg tak sangka aku hisan call aku tanya alamat...dia kata kalau kaki dia 2 2 kena potong pun dia akan mai ahad ni...tuh dia mak hang...punya semangat kawan kita yang sorang ni...sanggup mai iftor wpun terpaksa mengesot..mana nak dapat mak hang smgt cam tu mak hang....