Solat Time

Wednesday, July 2, 2008

Take a break!

Wife vs Girlfriend:

Wife is like TV, girlfriend is like Handphone (HP).
At home watch TV, go out bring HP.
No money, sell TV. Got money change HP.
Sometimes enjoy TV, but most of the time play with HP.
TV free for life but HP, if you don't pay the services will be terminated.
TV is big, bulky and most of the time old, but handphone is cute, slim, curvy and very portable at any time.
Operational cost for TV is often acceptable but for HP is high and often demanding.
Most Important, TV got remote. HP don't have.

Last but not least....
TV doesn't has virus, but h/p yes... has VIRUS.
once get it, terus KONG.... hahahahaha..
so better choose TV.....

Kisah Burung.

Ada seorang lelaki tua yang memiliki hobi memelihara banyak burung. Pada suatu pagi, semua burung kesayangannya hilang. Merasa aksi pencuri sudah keterlaluan, si lelaki tua membawa masalah itu dalam pertemuan mingguan di kampungnya.

Lelaki tua: "Siapa di sini yang punya burung?"
Seluruh penduduk laki-laki segera berdiri.

Menyedari kesalahannya dalam bertanya, lelaki itu menambah: "Bukan itu maksud saya. Maksud saya ialah siapa yang pernah lihat burung?". Seluruh penduduk wanita pun berdiri.

Menyedari pertanyaannya masih tidak tepat, dengan muka merah padam dia menyambung; "Maaf, bukan itu maksud saya."

Sekali lagi dia bertanya: "Maksud saya, siapa di antara kalian yang pernah lihat burung yang bukan milik sendiri?". Separuh penduduk wanita berdiri.

Muka lelaki tua itu makin merah. Ia makin gugup.

"Maaf sekali lagi, bukan ke arah itu pertanyaan saya. Maksud saya adalah, siapa yang pernah lihat burung saya?". Lalu… Isteri lelaki itu pun berdiri… dan dua orang wanita lain.

7 comments:

marn said...

which one do you rather? a tv or a phone?

moral of the story: jangan tanya pasal burung sendiri dikhalayak ramai. kang kantoi!

z_rahman said...

Assalamualikum guyz.....

bleh ke dua-dua skali,,,, kalo tv beso barang die... kalo HP sebaliknye... tapi HP sentiasa berlaga pipi...

emmmm wa pilih dua2 skali...

marn said...

tamak le lu abg dur. muahahaha

Anonymous said...

Salam Buat Semua ...

Kat maner hang ciplak crite tu MArn oiii . Aku risau , kot ade persatuan bini-bini kat Malaysia ni , tiru crite hang tu saje nak tau , kot-kot lakinye pasang satu lagi . Hebat hang ni . Tapi nasib baik dia tak tanyer kat orang sarawak pase burung tu ... kalu idok ??????

Tapi hangpa tau dak ( tak de kena mengena dengan crite Marn ), member aku ni .. kalu nak ikut gajinya memang tinggi start kepala 5 . Tapi baru 2-3 bulan ni beli dan pakai hanpone . Aku tanye knape baru nak pakai ? dia kate sebelum ni tak de privacy . Dia pakai pun sebab anak2 dak belajor jauh-jauh ( oversea la kot ).

Adiosss . SPEKI

Anonymous said...

mmg dah jenih camtu.. jgnkan kepala 5, yg gaji 5 angka pon pake HP bwh rm300.. yg nk menunjuk2 ni semua kaki xde duit jer.. abe mak

marn said...

mark.. jangan cas mark! kadang2 tengok keperluan gak. buat mende pakai hp mahai2 canggih-manggih kalau setakat nak receive dan buat call.

macam kawan aku sorang ni, memang dia dok pakai gps sama video call. so, memang dok guna la kecanggihan hp dia. tapi banyak yang menunjuk2. tak semua la macam tuh.

mart said...

mintak maap atas ketelanjuran pengeCASAN aku.. aku crita perihal org keliling aku jer...