Solat Time

Friday, June 13, 2008

Masa untuk durian..

Assalamualaikum..

Bile musim deghoyan
Deme berani nampo
Ape deme nak heran
Saman boleh bayo

(lirik lagu Mr. Os)

Ha!! Musim deghoyan udah tibe.. Ape ditunggukan lagi yob?! Moh kite cepat2 gi nyerang ghumoh si Maer Ninja same si Asri Scottie. Deme tu dulu kemain ngajok kite ghame-ghame pegi ke duson. Melantok deghoyan le..
Aku ghase la, kene beghubung dengan deme tu. Senang nak menyuson peghancangan yob. Sambil makan, sambil mengeratkan silaturrahim, sambil nengok kamben2 berlari anak menghirop udaghe sego. Hah!! Dapat banyak tu. Kenyang pun dapat, pahala pun dapat, ilmu pun dapat.

Jadi, ape ke he nye yob? Moh le..!!!

Dan semalam 12 Jun 2008 aku, Mart Jeni, Jamil dan Amali melepak di Kampung Baru sambil pekena Lamb Chop. Sedap gak masakan kat kedai tu. Tepi masjid Kg Baru, KL, mengadap betui depan Wisma Hijrah. Pi la try kalau ada sesiapa yang berkesempatan. Kami lepak sampai pukul 12.02pagi. Sampai si Amali mengantuk. 

Nak jadi rezeki kami, si Jamil pulak bagi air Zam-Zam. Aduhai!! Memang tak sangka. Jamil dapat daripada sorang pilot Arab Saudi yang mai bercuti di Malaysia ni. Moga murah rezeki kita semua, amin..! Habih melepak, aku dengan Mart Jeni pi balun sambung pulak sampai pukui 2.00pagi. Terlepas aku nengok game bola Croatia-Germany. Chet!!

9 comments:

abu_ateif said...

akom yobbb....

semalam(sabtu)aku melibatkan diri dalam hari keluarga sekolah tempat aku ngajo...kami buat kat tasik raban resort jerrr...ok gak tempat tu...aku dok ingatkan boleh le bante deghoyan lenggong tapi tak mandang yoppp...kat pasar malam lenggong pun depa jual siam punya...sekelo rm 4....yang lenggong punya pun ada gak aku nengok tapi semua juai paka timbang kelo yoppp...maha giler...kolet jer dah berapa kelo.

aku rasa bulan depan adalah masa yang paling sesuai kita buat kunjungan hormat ke dusun kengkawan kita kat tepen tu...dulu masa bukan mosem deghoyan beghiya jer si skoties tu ngajak...ni tak tau la dah nak dekat mosem deghoyan loghoh ni member kiter tu tak dak pun tulisan dia kat blog kita...dah tiba masa kita buat program jejak kasih...kita kena jejak mail n skoties tu...tak tau hilang kemana yop.

marn said...

pande sunggoh kamu nak buat jejak kasih ye!! aku nyokong je. yang dah lame tak dengo kabo berite tu elok2 le bertanye kabo.

kate si mail, bulan depan baru ade deghoyannye yob. no aku dapat breaking news daripada en Mart.

abu_ateif said...

akom sahabat semua...

smlm aku p pasar malam cari durian pasal anak bini aku dah kemaruk nak pekena durian...kat pasar tu ada satu mamat jer yang jual doyan...katanya doyan kola...mak oiii mahal nak mampus sekilo 6 hinggit...anak n bini aku terus kempunan dengan labunya.

awat posting kali ni sejuk semacam jer...kemana perginya ghostbuster?kemana hilangnya mr box?apakah sibuk dengan ladang kelapa sawitnya sehingga tiada masa untuk menjenguk blog usang ni?peghhhhh...bukan apa syok baca lawak kengkawan ni.

Anonymous said...

Salam ...

Bila musin drghoyan ajer .. ula ler nak ngaku sedara ,tak kira ape jenis sedara .. sepusat ke , sepusing ke .. janji bleh lantak deghoyan .

Untuk pengetahuan nko Akie oiii .. memang tahun ni buah deghoyan kurang bebenor . Dah jadi macam 5 tahun dulu. Orang kampung jual kat peraih pun 4-5 ringgit sebiji ( gred A la ) .. mana tak org tak jual RM 6 sekilo . Usahkan deghoyan , tempoyak pun dah mahal oii . Tempoyak baru , 1 Kg RM 8-10 . Mak oiii bisness bebenor org kampung ni . Rezeki tengah melimpah ruah . Getah pun mahal RM 5.60 sekilo.

So .. Akie nko tak dapat melantak deghoyan lg ler .. sian dia

Adiossss. Speki

abu_ateif said...

aku rasa cam tu gak lerrr...apa yang aku peghatikan kat pokok2 deghoyan masa aku lalu kat boston hari tu mmg tak berapa lebat buahnyer...satu nikmat yang allah tahan untuk menguji penanam deghoyan dan pelantak deghoyan apakah mereka syukur atau kufur.

musim naik minyak ni aku dok ingatkan barang2 makanan besa jer yang naik...ghopanyer tempoyak gak tak ketinggalan utk melambongkan harga dia...isap jari ler kiter yop fri jerrrr..

meorrr,,,
depa kata ghumah miker belambak deghoyannyer tak ngajak kengkawan ker.

mart said...

apa habaq snul..

z_rahman said...

assalamualaikum guyz,

Kt Swak deghoyan bleh mncecah RM18-RM25 sbiji

Abe mark said...

Dear abg dur braper harga minyak kat sana.. sama ke morah sket dr semenanjung?

marn said...

Ate.. kita postphone le jawabnye sesi melawat si mael sama si scottie the hottie sampa buln 7, gitu?

best gak. dan le teman nyimpan sikit.