Solat Time

Wednesday, June 27, 2007

Laporan Kambination part III. The saga continues..

Assalamualaikum..

Semoga Allah merahmati dan memberikan kelapangan hidup kepada kalian. Aku minta maaf di atas kelewatan untuk meng'update'kan posting yang sedia ada. Disebabkan beberapa perkara yang tak dapat dielakkan.

Pertamanya, anak saudara aku masuk hospital dua hari sudah akibat daripada jangkitan kuman yang menyerang paru-parunya. Umur baru 1 tahun lebih. Alhamdulillah, semalam aku lawat, dia dah boleh bermain, cumanya masih lagi tak berapa sihat. Moga Allah Taala melindunginya daripada segala penyakit, insyaAllah.

Kedua, aku baru habis selesai update akaun syarikat aku yang dah dua tahun tak diaudit. Alhamdulillah jugak, sebab banyak perkara selesai dalam minggu nih.

Tu antara beberapa faktor yang menyebabkan aku terpaksa abaikan buat sementara blog kita nih. Tapi takpa, di mana ada usaha, di situ ada kejayaan. Kejayaan blog ini (sekiranya ada yang menganggap ianya berjaya) bergantung daripada usaha dan semangat yang istiqomah daripada semua pihak.

Ok. Perihal kambination part III. The saga continues.. berjaya diraikan dengan bergayanya. Antara yang sudi meluangkan masa pada malam yang diberkati tersebut ialah: Mat Zeni, Yusrin, Jamil, Asri, tuan tanah kedaung (Izanee), Asri, Karim Rahmat dan keluarga, Zulqarnain, Zaki, Kamaruddin dan aku sendiri.

Bermula dengan solat Maghrib diimami oleh aku. Sementara menunggu Zaki dan Kamaruddin sampai, tuan tanah sibuk dengan perdupaannya. Sehinggalah Isyak mengintai kami, Zaki dan Kamaruddin tiba. Usai solat Isyak, kami adakan majlis tahlil secara ringkas memandangkan juadah istimewa telah sedia menanti. Masing-masing sabar menanti detik yang ditunggu-tunggu. Tahlil ditekong oleh al-Fadhil Ustaz Kamaruddin bin Adam yang memang ada gaya dan tokoh seorang ahli agama. Sebarang kesulitan dan kekeliruan di dalam soal-jawab agama, boleh hubungi beliau (promo selingan).

Selesai saja tahlil, masing-masing mengisi perut yang sememangnya dibiarkan kosong untuk memberi peluang kepada kambing mengganas di dalam perut semua. Masa melantak, mini meeting berjalan dengan lancar.

Di antara keputusan yang telah disepakati melalui mini meeting tersebut ialah:
1. Majlis perjumpaan yang ke-2 akan diadakan di Pulau Pangkor nan permai.
2. Tarikh belum ditetapkan. Berkemungkinan akan dilangsungkan dalam bulan 3, 2008.
3. Bajet untuk perjumpaan tersebut akan dibentangkan kemudian kerana beberapa faktor.
4. Gesaan dari pihak Ipoh (kawan-kawan) untuk memperbanyakkan lagi perjumpaan seumpama kambination pada masa mendatang.

Selebihnya, tulang kambing dan kulit buah limau yang memenuhi tong sampah rumah Izanee.

Terima kasih tidak terhingga buat tuan tanah, kawan-kawan semua dan kambing itu sendiri kerana jasa dan kenangan yang terindah.

Di sini, aku juga ingin berkongsi pendapat dan teguran rakan taulan mengenai perjumpaan yang acapkali diadakan. Aku berpendapat bahawa sudah tiba masanya untuk kita melangkah setapak lagi untuk memajukan diri kita bersama-sama. Apa jua cadangan perniagaan, pelaburan dan projek lain yang boleh kita sama-sama kongsi dan tuai hasilnya, bolehlah disuarakan sekarang.

Ramai di antara kita yang berpendapat bahawa kalau sesuatu perjumpaan itu dijalankan tanpa memberi faedah semaksima mungkin, tidak akan membawa kita ke mana-mana. Setiap kali perjumpaan diadakan, perkara sama yang akan diperbualkan. Aku percaya, kita ditemukan semula oleh Allah Taala bukan sekadar berkongsi kenangan lama tetapi juga untuk melaksanakan sebarang projek atau perkara yang boleh membantu menaiktarafkan kehidupan masing-masing. Justeru, aku menyeru kepada sesiapa yang punyai idea dan cadangan untuk diketengahkan, silalah beri sepatah-dua kata.

Kalau sekadar komen dan teguran tanpa memberi sebarang alternatif lain, pada aku itu satu perkara yang tidak bertanggungjawab. Oleh yang demikian, marilah kita contohi bagaimana komuniti lain bergerak sebagai satu pasukan. Aku percaya dengan kekuatan yang sedia ada pada kita, tidak mustahil komuniti kita ini akan berdiri sama gagah dengan komuniti2 yang lain.

Sekian, wassalam.


4 comments:

Anonymous said...

akom sahabat..
teman setuju bebeno apa yang hang kata man...teman dok tunggu gak kot2 ada projek yang hampa nak bincang hari tu tapi dok tengok hang ngan yusrin mengekek tak mau mau membelasah mat zeni habih lupa idea projek tu...tak pa!lain kali kita jumpa kita sembang projek baguih punya demi masa depan kita dan anak bini kita yang cemerlang,gemilang dan terbilang.

zaki

marn said...

wsalam la...
idea apa mat eh? aku pun lupa.. projek mendenye? seingat aku la..projek kambing jamnapuri sama baka kacang je la.. nak main lombu, bak kata kawan2 yang lain...lambat dapat keuntungan.. semuanya nak cepat...muahahahaha.. main pun nak cepat? muahahahahaha!!!!

Anonymous said...

Yes.. LETS TRANSFORM ourselves be better so next time our meeting is not just MORE THAN MEET THE EYES.. who knows together we can pulled the ROBOT IN DISGUISED...

Mat Zeni
(2 pupu optimus prime)

Anonymous said...

giler terlior jer aku tengok dalam gambo nih. assalamualaikum. fuhhh memula cari kamben, kendian makan kamben, sekarang dah nak jaga kamben. fuhhhh syabasssss.... bagus ooo idea nak bela kamben nih, ye la sekurang kurang nye mengelak dari kepupusan kamben, ye tak. jamnul kata reproduktive tinggi si kamben ni, tapi kalau dah selalu makan habis marn. Ko bayangkan ni baru ada satu komuniti yang makan kamben, mcm mana kalau ada 100 komuniti lagi...bagus wwooo bisnes nih. Aku akan turun dalam masa terdekat nih insyaallah. Aku jejak jer kat sana teruih aku call ang pa semua. aku pijak jer kaki teruih aku ambil hp.betul. ok semua assalamualaikum.

- faras-
aku bela ikan mas. ingat nak tukar la...sebab tak ramai org makan ikan mas ni. Aku nak tuko ke ikan laga lak.amacam?
http://tukangklik.fotopages.com