Pages

Solat Time

Tuesday, April 20, 2010

Kematian dan majlis tahlil

Assalamulaikum..

Hidup ini bagai lampu pelita. Yang dinyalakan di malam hari. Apabila minyak sudah kering, ia kan pasti terpadam sendiri. Hidup juga satu perjalanan roh di dalam sebuah kenderaan yang bernama jasad. Jasad @ tubuh badan kita ini hanyalah satu pinjaman daripada Allah Azza wa Jalla. Gunakanlah sebaik2nya pinjaman yang sementara untuk mengutip bekalan di Akhirat kelak.

Kepada semua sahabat yang berada di luar sana, di sini ingin aku maklumkan berita sedih buat sahabat2 semua perihal kematian seorang ayah kepada salah sorang sahabat kita, iaitu ayahnda kepada Karim rahmat CNI.

Beliau pergi menyahut seruan Ilahi pada pukul 9 malam tadi. Al-Faatihah. Moga Allah SWT merahmati dan menempatkan rohnya bersama orang2 yang diredhaiNya.

Di kesempatan ini juga, ingin aku maklumkan kepada kalian semua bahawa akan diadakan satu majlis tahlil untuk ayah Karim. Maklumatnya seperti berikut:

  • Majlis Tahlil dan doa selamat serta ziarah ayah Izanee.
  • Tarikh: 24hb April 2010 (Sabtu).
  • Masa: 8.45malam.
  • Tempat: Rumah ayah Izanee di Taman Melawati.
Kepada yang berminat, silalah menghadirkan diri untuk bersama-sama beribadat di samping menziarahi ayah Izanee yang uzur. Diharap buat mereka yang tidak mempunyai sebarang aktiviti pada malam minggu tersebut dapat bersama-sama berkumpul, beribadat dan beramah-mesra.

Di majlis itu juga nanti, akan diadakan mesyuarat untuk berbincang mengenai 'venue' dan masa untuk 'reunion' besar Komuniti87 kali yang ke-3.

No comments: