Solat Time

Wednesday, March 18, 2009

Wife VS Girlfriend

Assalamualaikum..

Just for a light entertainment. Got it from email sent by a friend. Hope ya'll enjoy reading it.

Differences between "Wife" and "Girlfriend"

Some people say:
Wife is a HARIMAU ...............
Girlfriend is HARI HARI MAU.

And some say:
Wife is like TV, Girlfriend is like Handphone (HP).

At home watch TV. Go out bring HP.

No money, sell TV. Got money change HP.

Sometimes enjoy TV but most of the time play with HP.

TV free for life but HP, if you don't pay, the services will be terminated.

TV is big, bulky and most of the time old but HP, is cute, slim, curvy and very portable at any time.

Operational cost for TV is often acceptable but for HP is high and often demanding.

Most Important: TV got remote but HP doesn't have.

Last but not least...

TV do not get virus but HP easily get VIRUS.
Once got it, HABIS LAH.

Which one do you choose?

3 comments:

Marnolito said...

Muahahahah. Demmit! Sapa dia punya akai buat perbezaan cenggitu. Tepat dan bernas doh!

bear bub said...

Cakap la bini cammaner pon... kena bini dalam pantang kita lak duk umah sensorang bleh jadi dungu ohhh telinga pon kadang2 berdesing... patut la bila bini meninggal cepat jer laki tu cari pengganti....

Marnolito said...

Tul la mart. Pengalaman aku masa bini bersalin anak kedua, dia balik dok di kampung 2 minggu di KT. Aduhai, sengsaranya. Walaupun tak bleh buat apa dan sekadar tengok ja, namun bini tetap membuahkan perasaan yang 'memenuhi' jiwa.

Selama 2 minggu bini tadak, aku rasa rumah aku sekadar rumah yang ada bumbung, dinding, lantai serta perabot. Tiada jiwa. Kata omputih 'souless'. Kosong je.

Lagi lama kita hidup dengan bini kita, lagi kita jatuh cinta dengan bini kita. Tapi bersyarat; yakni kita kenalah redha dengan kekurangan serta kerenah pompuan yang bernama 'bini'.

Selalu bila aku dok sensorang, kadang2 tu mai jugak gatai nak 'pasang' lain, tapi bila lihat kepada pakej stimulus yang kita kena hadapi antaranya: bajet yang lebih besar, ruang masa dan tenaga yang lebih, adil yang subjektif dan tanggungjawab lain2 menyebabkan kutu di atas kepala terus mati 'on the spot'.

Lagipun, bini kita tu kalau diberi bajet dan ruang untuk menjaga badan, buat facial sebulan (ni kira kemut la ni) sekali dan bagi pakaian2 yang cantik2 soh di pakai dalam rumah, mau dapat 1st. class punya layanan.

Kekadang bila pikirkan balik, betui la laki2 ni tak bersyukur dengan apa yang ada depan mata dan 'take for granted' bininya yang sedia ada. Suka tengok dan nak hak orang lain. Muahahahaha!