Pages

Solat Time

Wednesday, November 12, 2008

Presiden Amerika dan ketuanan Melayu

Assalamualaikum..

Rahm Emanuel dan Barrack Obama

Meh crita pasai bakal (belum angkat sumpah lagi) Presiden Amerika; Barrack Obama. Nama penuhnya Barrack Hussein Obama II. Hussein? Ya! Hussein. Islam ka dia? Takde la. Dia tu beragama United Church of Christ. Pak si Barrack Obama ni namanya Barrack Obama, Sr yang dilahir dan dibesarkan sebagai seorang Muslim, tapi kemudian menukarkan kepercayaannya kepada atheis (tak percaya wujudnya tuhan).

Jadinya, apa yang nak diutarakan di sini ialah kebarangkalian yang amat besar untuk Barrack Obama melantik seorang yang berbangsa Yahudi yang berfahaman 'tok-tok' sebagai 'Chief of Staff'1. Namanya Rahm Emanuel.
Emanuel Bersaudara: Ezekiel, Rahm or Rahamim, dan Ariel bersama bapa mereka Benjamin Auerbach (tukar kepada Emanuel) 

Siapakah Rahm Emanuel? Dilahirkan di Chicago, Illinois. Bapanya; Benjamin M. Emanuel adalah salah seorang anggota kumpulan Zionist ganas: IRGUN2. Rahm Emanuel pernah menjadi sukarelawan untuk askar Yahudi ketika Perang Teluk 1991. Rahm Emanuel terkenal sebagai seorang yang cenderung menggunakan pendekatan 'gangster' dalam karier politiknya. Berkawan rapat dengan David Axelrod (seorang lagi Yahudi 'tok-tok'), 'Chief Strategist' untuk kempen pilihanraya presiden Barrack Obama. 

Bila kita lihat balik, semua yang rapat dan menjadi orang kepercayaan tuan Presiden Amerika, adalah dari golongan Yahudi 'tok-tok'. Oleh yang demikian, barangsiapa yang suka Barrack Obama menang ke atas Mc Cain, mereka adalah orang yang terkhilaf. Mc Cain memang telah di'set'kan untuk tewas ditangan Barrack Obama. Sebab bila kita lihat kepada keputusan pilihanraya presiden US, kita dapati bahawa 'turn' kali ini mesti dimenangi oleh wakil daripada Demokrat. 

Kenapa kita berbicara tentang Amerika? Kerana suka tak suka, ianya akan menentukan lanskap, cuaca politik dan ekonomi dunia yang mendatang. Kehidupan kita tentunya akan merasai 'perubahan' baru ini. Baik atau tidak sesuatu perubahan itu, hanya Allah Taala jua yang Maha Mengetahui.

Ramai di antara kita rakyat Malaysia suka dan gembira di atas kemenangan Barrack Obama kerana kononnya beliau lebih prihatin dan bertolak-ansur terhadap isu-isu semasa di Timur Tengah. Semua tu hanyalah wayang kulit. Cuba lihat penasihat-penasihatnya! 

Ada juga yang melihat bahawa sistem demokrasi di Amerika subur dengan menangnya seorang yang berdarah campuran dalam pilihanraya presiden. Di Malaysia, kita 'dah lama dah..' (meminjam ungkapan cekDet) amalkan sistem ni, sebagai contoh; CekDet. Beliau berdarah Malayalee yang keturunannya datang dari Kerala, India. Bila masa orang yang lahir di Tanah Melayu (ketika itu) dan asal keturunannya dari India jadi bangsa Melayu?  Ni kalau nak bercakap soal ketuanan Melayu, dah lama ketuanan Melayu lingkup. 

Ok, berbalik kepada tajuk kita, pendapat peribadi aku; umat Islam akan terus dan lebih terancam dan di aniaya di bawah regim Barrack Hussein Obama II. Macam mana dan siapa sekalipun yang menjadi Presiden Amerika, itu tidak penting. Yang penting, siapa yang menaikkan Presiden itu. Barrack Obama ialah 'goyem' ciptaan Zionist laknatullah untuk dijadikan boneka dan kuda tunggangan. Yang penting, Israel tetap tidak akan terjejas dan Islam akan terus diperkotak-katikkan oleh kafir dan umat Islam sendiri.

Ya Allah! Kau jauhkanlah bala dan ujianMu dari kami, amin...

Nota kaki:
  1. Chief of Staff: merupakan satu jawatan yang amat penting dalam kerajaan Amerika. Merupakan orang no. 2 berkuasa selepas Presiden. Tugasannya ialah menasihati presiden di dalam soal politik, polisi dan menangani isu-isu. Menentukan siapa dan apa yang patut dicakap kepada tuan presiden serta menjaga kepentingan presiden.
  2. Irgun: kumpulan pengganas Yahudi. Nama penuhnya ialah HaIrgun HaTzva'i HaLe'umi BeEretz Yisra'el, הארגון הצבאי הלאומי בארץ ישראל, "National Military Organization in the Land of Israel". Bertanggungjawab ke atas pembunuhan beramai-ramai di Deir Yassin, Jerusalem di antara 9-11 April 1948. Rentetan daripada peristiwa Deir Yassin tersebut, menyebabkan tercetusnya peperangan Palestin-Yahudi 1948 dan bermulalah Al-Nakba ataupun malapetaka Palestin 1948.
Rujukan:
  1. Wikipedia
  2. www.bollyn.info
  3. www.mapsofworld.com/us-presidents/

5 comments:

Anonymous said...

Bukanlah aku ni pro Mc Cain mahupun Republikan. akan tetapi, aku tengok ramai yang teruja dengan kemenangan si Berek obldi oblada tu. Seolah2 kita takmau nak blajar daripada kejahilan dan kenaifan kita selama ini.

siapa pun yang duduk ditampuk pemerintahan amerika, pada aku semuanya agen dan goyem yahudi.

Samalah jugak dengan pemilihan pucuk pimpinan UMNO nanti. baik najis, pokleh, kuli batak mahupun moideen, semuanya sama ja. chauvinis yang menangguk di ayer keroh (bukan yang lterletak di melaka tu).

Demi tembolok masing2 sanggup menggadaikan maruah agama. aku tak kisah cina tok-tok yang jadi ketua negara, asalkan dia muslim yang beriman dan penuh taqwa serta cerdik.

Ada yang nak sanggah? Mai la kalau berani, aku nak jawab!!!

Anonymous said...

Salam ...

Fullamak .. Hebat kajian hg wahai Mr Presidente . Laa ni baru aku tahu sape Barrack Obama tu . Kalu cam ni ler , tak de bezanyer dia ngan Bush tu .. warna ajer lain , tp ideologinya sama jer . Musuh Islaammmmm .

Pandangan hg tentang UMNO tu aku setuju deh .. sama ajer idea hg ngan aku .

So.. aper hukumnya nyokong UMNO nihhh

AADIOS . SPEKI

Anonymous said...

sian wakil rakyat meor Tok Pidah kiter tu hihihihi ader yg berpendapat dia cas may b Najib akan appoint dia jd menteri kabinet tu pasal la dier up sket sampai jun sian2 dah 65tahun tu masih nak pegang jawatan besar tu yg aku tak paham puak2 nih...

Anonymous said...

maklumat yang cukup baik dari mr presidente...syabas.

mmg tu la budaya dunia hari ni...sapa pun naik jd presiden especially kat negara unkel sem tu muka ngan gigi jer tukor tapi kepala otak ttp sama dalam pendirian depa trhdp umat islam.

tapi paling bes sekali kenyataan paling berani mr presiden ttg parti yang byk mengkhianati orang melayu islam...siap cabar lagi tu..tu yang teman tak tahan tu...tapi tak berani teman nak menyanggahnya...teman setuju jer aper yang mike katakan tu wahai tuan presiden.

Anonymous said...

uish!! puji-pujian tu semuanya untuk Allah Azza wa Jalla. Aku tukang sampaikan maklumat je. Yg mana aku tau dan sempat buat kajian sket. Yg baik datangnya dari Allah SWT.

Antara perkara yang barat buat ada yang baik, cntohnya internet ni la. kita kena guna maklumat yang ada dalam internet ni untuk kebaikan. jangan asyik layan porn sama myspace ja. muhehehehehe..

pasai kak pidah tu, dah jadi habit nak dok kat atas. nak buat gumana. sebab dah terbiasa. berapa puluh taon beb jadi ketua wanita. badan pun tengah dok sihat lagi. bila dah terbiasa cara hidup macam tu, tu yang tak boleh nak tukaq. ala.. macam org isap rokok la. dah ketagih candu bukan senang nak buang (i'm talkin' bout myself).

hukum sokong umno ni pada pendapat aku, bila kita dah tau umno tu khianati agama dan amanah, kita pun sama jadi macam depa la. kapiaq? aku tak la kata sampai keluaq daripada islam. mereka tu masih islam. cumanya beriman tu boleh la kalau nak pertikai. ramai orang islam yang tak beriman. aku letak depa ni dalam golongan munafik. Syurga neraka tu kerja Allah Taala.

Banyaknya yang sokong sebab duit, pangkat, kemudahan dan kuasa. ada juga yang kena tipu dengan dakyah kononnya umno ni la yang dok berjuang untuk bangsa melayu.

Masalah kita sekarang ni, orang melayu tu sendiri tak paham tentang konsep perjuangan Rasulullah SAW. Nabi bukannya berjuang atas nama arab mahupun kabilah2 tertentu. Baginda SAW berdakwah dan berjuang atas nama agama.

Dan bilamana ada tok2 guru yang ada kepentingan menyokong umno, menyebabkan khalayak ramai yang terkhilaf. Tu sebab, seboleh2nya, UMNO ni jauhkan org melayu daripada agama sebab bila ramai melayu yang celik agama, maka secara automatik UMNO itu tidak lagi relevan.

Maka, seraya dibanyakkan acara dan program2 berbentuk hiburan kosong dan hampeh yang disuapkan ke dalam kehidupan orang melayu. kita ni yang ada kesedaran pun terlibat sama layan sure heboh yang terang2 haram, sehati berdansa, one in a million, malaysia idol dsbgnya. bila kita layan program2 macam ni, secara tak langsung ratingnya pun naik. patutnya pulaukan aja. baiklah layan national geography ka, animal planet ka, sukan dsbgnya.

banyak lagi nak tulih, kang jadi macam thesis doctrate pulak kang. muahahahaha!!!