Pages

Solat Time

Monday, December 10, 2007

Rasanya..

Assalamualaikum..

Buat geng K87, tahniah aku ucapkan pada kalian semua sebab sabar menanti gambar-gambar masa di kenduri rumahnya bonda Jamil. Dalam banyak-banyak gambar, baik kamera aku mahupun gambar yang aku dapat melalui emel yang diposkan oleh sdr. Bani Hashim, tak nampak pun gambar pengantin. Muahahahahaha!!!!

Takpa, janji hati gembira tidak terkata, Allah Taala tidak dilupa. Maka, selamat membelek gambar-gambar dan kenangan terindah yang sempat dirakamkan oleh sdr. Bani Hashim.

All pixs are taken from Bani Hashim's camera. My so called expensive (for me) Olympus E300 is mogok. Aku sudah tersalah setting da. Gambar2 yang sedia ada dalam kamera aku tak boleh di'convert' dan di'upload'kan ke dalam blog. Aku tengah mencari 'converter' yang sesuai dengan jiwa gambar tu.

Layan....

Dan, macam mana dengan reunion kita? Where next? Pangkor or somewhere else?


15 comments:

Anonymous said...

dang!!

see how we grew up dudes! I saw familiar faces. took my breath away..

Anonymous said...

Pangkor.. nanti kita meeting di peringkat KL

Anonymous said...

Kelmarin wa tgk cite aper ntah pasal tragedi highland towers yg runtuh menyembah bumi.. Peristiwa tersbt telah 14 tahun berlaku..

Hah!! 14 tahun mak aii rase cam br je runtuh.. Damm tuanyer aku.. siutt (baru sedo.. hehe)

marn said...

hehehehe..

masa tak lupa kat kita, tapi kita yang lupakan masa.

"Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian. Melainkan orang-orang yang beriman dan nasihat-menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat-menasihati supaya menetapi kesabaran". 103:1-3

Dalam erti kata lain, memang manusia tu dah kerugian. Macam mana nak untung? Allah Taala dah bagitau kat kita macam mana nak untung iaitu:
1. beriman. Iman tanpa amal tiada makna dan amal tanpa iman lagila tak bermakna.
2.Nasihat menasihati dalam perkara kebaikan dan mengajak manusia supaya sentiasa sabar dengan ketentuan Ilahi.

Oleh yang demikian, kita berada di dalam golongan yang mana satu? Rugi atau untung? Tepuk dada tanya iman. Jangan tanya Aiman.

Anonymous said...

to be frank.. dlm byk2 hal.. wa tgh LOST.. huhuhu :(

marn said...

mr badul..

lu tgh lost in term of what? money? time? love? or 'lost' itself? muahahaha.. moga Allah kembalikan tuan ke jalan yang diredhai jika perkataan 'lost' yang tuan nyatakan itu membawa maksud sesat. But, in term of lost = rugi, yang tu tuan kena banyak2 munajat pada Allah Taala supaya amalam diterima. kalau duit, kena ada check n balance di mana kesilapan atau kealpaan atau sebab-musabab berlakunya kerugian itu.

Allah jua yang Maha Mengetahui.

Dan, sapa lagi yang nak pegi pangkor nih? sebab aku rasa, kalau tiada sesiapa yang nak bangkang dan bantah, kita set terus. Nanti senang kita nak set bila dan apa aktiviti nak dibuat dan si Gborg nak mulakan langkah seterusnya yakni mulakan apa yang patut dimulakan.

Adieu

Anonymous said...

Salam Buat Semua ...

MAu tnye 1 soalan daa .. Badul tu sape dia haaa ? Marn bg klu kat aku ckit , kot2 aku kenai si BAdul tu .

Kalu cam ni tak payah nak poll la . Aku rase majoriti nak pegi ke Pulau Pangkor .. tambah2 lg si Abu Atief ... maklum le orang 'gila' memancing . Gbok mesti sronok bila kengkawan ramai2 pegi ke rumah nye . Gbok ade joran lebih ke ... takkan aku nak tebang buluh buat nagil kot . he he he

Eh ! apasal yang lain dah lame tak join blog ni . Tak kan cuti sekolah ni ... komputer kat rumah off aje .. bila bukak sekolah nanti baru di'on'kan .nanti .

Tokan bolg ... aku nak minta tolong hang ... kalu boleh nko senaraikan semula nama dan No phone rakan kita yang aktif dalam blog ni .. boleh gak nak calling2 N SMS bila ade duit belebih.

Adiosss. MEO SPEKI

Anonymous said...

Yo meor x payah le kome mintak senarai no talipon utk dimasuk kan kedalam blog nih.. cuba hg tanya teman no saper yg mike nak insyallah teman ader.. but kalu nak di umum to whole world hehe mintak ampun je la yek.. bukan aper takut diganggu PRIVASInya nanti hehehe

marn said...

ya btol!! di atas keselamatan dan kemaslahatan umum, aku takkan siarkan nama dan phone number kengkawan kecuali kengkawan yang tulis sendiri dalam blog ni. Aku takmau nanti dipertanggjungjawabkan bilamana privasi tuan-puan hilang. pohon mengerti.. tenkiu.

badul tu abg mart dickinson tu le.. si borb zenith aka bani hashim aka muke ahmad. tenkiu

pasai yang lain tak on kmoputer tu tak leh nak komen menede2 la sebabnye masing2 ada kerja walaupun musim cuti sekolah. ada yang kursus, ada yang mencari kedamaian jiwa, bercuti, pegi pulau, panjat gunung, khatankan bebudak, pegi makan kenduri-kendara dsbgnya.

walauam macamanasekalipun, yang boleh on komputer, teruskan perjuangan dan bakar semangat untuk sentiasa menyemarakkan api persahabatan ini. tenkiu.

Anonymous said...

Haram J punyer juman.. habis dibocorkannye ID teman... puiihhhhh

Anonymous said...

assalamualaikum wbt. guyz

wa rasa wa x dapat nk join reunion nnt. Anyway wa ucapkan slmt bermini alumnia je le. Aku doakan korang sume dpt menjayakan meeting trsebut.......hukhukhukhuk......

marn said...

Mart yang bermuka ahmad..

Wa tak boleh tipu n cakap wa taktau. bila orang tanya, wa kena jawab unless perkara2 sensitip (teringat kat rahim maarop). Lu sensitip ka? kalau macam tu, wa tak bocorkan rahasia nextaim. muahahaahah..

Wo ho.. takpa. Abg dur tak dapat nak join. So sapa lagi yang tak dapat nak join? bukan apa, ni reunion bukannya satu paksaan dan bukannya satu kemestian. Kalau 3 famili je yang dapat pi, apa salahnya diteruskan jugak. Lainla kalau semua dah sepakat nak kanselkan reunion tu. Wa tak leh nak cakap mende2 la.

Dan janganlah kita memandang jengkel dan jijik pada mereka yang tidak dapat join bersama di atas sebab-sebab yang diberikan mahupun tiada bersebab. Tetapi kutukan dan hentaman WAJIB dikenakan ke atas mereka yang menentang perjumpaan ini diadakan kerana tujuannya tidak lain dan tidak bukan ialah kerana Allah, demi Agama dan untuk persaudaraan.

Semoga saudara-saudaraku tidak berasa terbeban dengan perjumpaan yang bakal diadakan kelak. Kalau terbeban, kongsilah bebanan anda dengan insan yang kawan-kawan rasakan boleh berkongsi beban.

Akhir kata, majulah Islam untuk semua dan mari mengumpul 'sampah' untuk menjaga kebersihan alam dan menjana wang saku anda.

Anonymous said...

a,kum..
hari baru ade free..
teman nyokong je kalau kat pangkor tu... bukan ape teman pun dok kat pulau pinang.. idok le jauh bebenor ke selatan, kira tengah-tengah le juge.
tak payah nak undi2.. setuju dah le .iduh gbok...he.he.
welcome to pangkor island

Anonymous said...

akom sahabat...
pehhh semenggu tak bukak blog hidup aku tak keruan...rindu aku tak tertahan nak baca idea dan buah fikiran kengkawan...

amacam...kira jadi la pangkor tu ekkk...habaq mai bila kita nak pi...kalau tinggal satu family aku jer aku akan teruskan perjuangan ni...pi tetap piii...ahaks.

Anonymous said...

wehhh..
awat abang durr tak leh join...tak meriah la klau abang durr tak dak...apa susah2 ambek tiket kape teghobang n landing terus kat pulau pangkor muahahaa...bukan senang yop nak jumpa kengkawan...reunion 3 tak tentu bila lagi..

aku mewakili cikgu gibok amat mengalu2kan kedatangan hampa ke pulau pahangkor.habaq jer apa yang hampa nak semua cikgu gebok ada.