Pages

Solat Time

Thursday, September 8, 2011

Raya

Assalamualaikum..


Pe kabo semua? Harap2 raya taon ni terbaik untuk kalian. Buat teman, ok je.. ada la rasa best sket sebab tambah bayo zakat fitrah sorang lagi. Lepas tu, menatang tunggangan yng agak selesa berbanding tahun2 sudah. Alhamdulillah, puji dan syukur buat Allah SWT yang masih lagi bagi kita kecapi nikmat dalam kehidupan. Dalam pada tu pun, kena senantiasa ingat yang nikmat tu kadang-kala jadi ujian pulak buat kita. Cumanya, jangan kita lupa pada siapa yang mencipta kita sudahlah.


Berbalik kepada topik, Raya. Minggu sudah aku ada pi ziarah ayahnya Izanee; pakcik Zainon. Memang dia la ni dah makin uzur. Buat kawan-kawan yang berkesempatan, pi la ziarah sementara berkesempatan. Rumahnya satu ketika dulu, gelanggang bakar kambing untuk Komuniti87. Tapi la ni dah tak buat bakar kambing kat situ sebab rasa macam tak kena langsung dengan kita dok gelak-ketawa sambil tuan rumah terlantar di atas katil dalam rumah. Apa2 pun, sama-sama kita doakan moga Allah SWT memberikan yang terbaik buat keluarga Izanee dan kita semua, amin..!


Rumah terbuka peringkat nasional. so, sapa yang nak ambik fight nih? Ka tiada yang sudi? Aku tak boleh nak jadi hos sebab anak masih kecik. Bini aku cakap tak menang tangan nak uruskan hal-ehwal tetamu dan keluarga. 


Saja la tanya lagi sekali, kot-kot ada yang segan tapi nak buat. Iftor kita dah berjaya. La ni try rumah terbuka pulak. Rasanya kita tak pernah buat lagi kan? Pasai kuih-muih, toksah risau sebab kita buat konsep potluck. Cuma sediakan kawasan untuk melepak ja. Hat lain, kita sama-sama uruskan. 

Ka gumana?


15 comments:

Marnolito said...

Wo ho.. dok kenyang sampai rabun mata2 nak masuk blog ni ka? Punya la hebat beraya, sampai tadak sapa nak jengok blog ni..

Jangan makan sampai ditimpa penyakit sudahla brther/sister oi..

Apa2 pun, selamat menjalani kehidupan seperti biasa dalam keadaan yang lebih hebat selepas sebulan masuk kem tarbawi ramadhan. insyaAllah panjang umoq kita masuk lagi kem tarbawi tahun depan.

Ahmad Zaki @ abuateif said...

idea menarik utk buat sambutan raya peringkat nasional...

bro gbox mungkin segan nak habaq hajat dia...mmg beliau teringin lama dah tu nak kumpul kengkawan kat umah dia...

cer lagu mana?

Mart Jenn said...

Buat member2 KL yg ader kelapangan buleh la jenguk Pakcik Zainon kat Taman Melawati tu.. sian dier terbaring jer atas katil... Geng luar KL yg sementelah lalu pon boleh singgah aihh.. kot segan call jer teman.. ader masa kena gaya insyallah teman turun skali..

Ahmad Zaki @ abuateif said...

sama2 kita doakan pak cik zainon sehat wlafiat...pak cik mmg spoting habis bila kita buat kambination kat umah beliau

mail ninja said...

cadangan yg baik, aku cuma boleh sokong je,jika ada kelapangan aku pasti hadir.tambahan lg kalau kaw dekat sini je(perak).
untuk ayah izanee,sama le kita doakan kesejahteraan.

marn said...

so? dah makin penghujung syawal nih. tapi sebenaqnya tak perlu tunggu pun syawal nih kalau nak buat jamuan.

Tapi nak kongsi jugak la dengan kawan2 semua. Kita sedekahkan al-Faatihah buat bonda sdr kita cik Suhaimi Yusof yang baru saja pergi meninggalkan dunia yang fana' ni.

Kita yang muda2 ni pun, kena jaga kesihatan walaupun ajal-maut tak kira sihat ke tidak. Tapi, kena ada usaha la kan?

Ahmad Zaki @ abuateif said...

takziah buat mi...bersabar n moga allah memberi keampunan n rahmat yg banyak keatas roh mak beliau

Mart Jeni said...

Takziah buat keluarga Later.. yg baru kehilangan ibu tercinta..

Tahniah buat Halim Shafie yg baru sahaja mendapat cahayamata sang puteri.

mail ninja said...

takziah! buat suhaimi yusuf dan tahniah buat halim safie.
suka dan duka silih berganti , itulah kehidupan yg pasti dilalui.
syawal hampir ke penghujung, macam mana rancangan yg di nanti, jadi ke tak jadi.bukan apa,seronok kalau jumpa kawan2 lagi

Ahmad Zaki @ abuateif said...

kalau tak der lokasi yg baik utk buat open house geng kita...aku berbesar hati menjadikan umah aku port utk kita celebrate raya...amacam?

minggu ni sabtu n ahad mmg boleh la...kalau kengkawan setuju kami sekeluarga lagi setuju

Marnolito said...

menarik tuh.... cumanya short notice sangat. aku on kalau ahad sebab sabtu anak ada hari keusahawanan le pulok. lepas tu ada openhaus raya di area lembah klang ni.

aku no prob, yg lain aku taktau. Che try sms apa patut. tuan rumah ok, aku lagi ok.

Ahmad Zaki @ abuateif said...

sonyap ajo hahaha...kita buat open house time raja haji nanti la kot lagi meriah hehehe....kita sembeleh kambin terus panggang sekor...amacam?

Mart Boboboy said...

Hah kamben panggang!! Terbaekk

mail ninja said...

teman nyokong aje! macam sedap je,itu baru cadangan.kalau ada depan mata kambing panggang tu,ratah habis.

iZaNeE said...

Kamben aje kome nie, lembu kerbau xde ker? He57x!